مقالات

بهترین مکمل برای پوست و مو

بهترین مکمل برای پوست و مو

بهترین مکمل برای پوست و مو

پوست و مو دو جز جدایی ناپذیر در ظاهر و زیبایی افراد هستند که برای شادابی و حفظ طراوت و همچنین در امان ماندن از عوارض مختلف بایستی اقدام به مراقبت از آن ها نمود چرا که داشتن پوست، مو و ناخن سالم و در عین حال زیبا تاثیر بسیاری در رضایت فرد از زندگی خواهد داشت. این روزها استفاده از بهترین مکمل برای پوست و مو در زمره ساده ترین و همچنین موثرترین راه ها برای مراقبت و بهبود وضعیت پوست و مو قرار می گیرند. با خرید مکمل مناسب پوست و مو افزون بر تقویت پوست، مو و ناخن، بدن نیز تغذیه شده و نیز می توان از دیگر مزیت های مکمل در جهت سلامتی بهره مند شد.

پوست و مو 

سلامت پوست و مو همیشه جزء مسائل و دغدغه های بیشتر افراد بوده است و بشر به دنبال یافتن راه هایی است که زیبایی پوست و مو خود را حفظ کند. به طور معمول نوع پوست و موی افراد با یکدیگر یکسان نبوده و از نظر بافت و ساختار، رنگ و دیگر ویژگی ها با هم تفاوت دارند، از این رو می توان گفت که پوست و موی هر یک از افراد دارای ویژگی ها و نیازهای مراقبتی خاص به خود هستند. درنتیجه با خرید بهترین مکمل پوست و مکمل مو افزون بر حفظ سلامت و تقویت پوست و مو می توان اوضاع آن ها را نیز بهبود بخشید. 

انواع پوست

به طور معمول چند نوع پوست معمولی، خشک، چرب، حساس و مختلط در میان افراد وجود دارد، که با خرید بهترین مکمل پوست می توان شاهد شادابی و حفظ سلامت آن ها بود. در ادامه به صورت مختصر به هر یک از این انواع اشاره می کنیم:

پوست طبیعی

می توان گفت که بهترین پوست، نوع نرمال آن است که غده های چربی در آن به اندازه نرمال فعال هستند و از نظر ظاهری نیز خشک و یا براق نمی باشد. همچنین هنگام استفاده از پاک کننده ها و سایر مواد آرایشی بهداشتی این نوع پوست دچار واکنش شدید نمی گردد.

پوست خشک

این نوع پوست حساس، نازک و ظریف بوده، همچنین تعداد و فعالیت غدد چربی در آن کم می باشد. مقدار منافذ این نوع پوست کم است و حتی گاهی اوقات منفذی بر روی آن دیده نمی‌ شود و گاهاً رگ های خونی آن مشخص است. 

پوست چرب

این نوع پوست دارای منافذ باز بسیار و نسبت به پوست خشک ضخیم تر است. با توجه به اینکه در پوست چرب غدد چربی فعال هستند لایه چربی در سطح پوست قرار گرفته و پوست را براق نشان می‌ دهد، افراد با پوست چرب با اینکه دیرتر به عارضه چین و چروک دچار می شوند اما به دلیل وجود لایه های چربی و همچنین جذب بیشتر آلاینده ها در معرض عوارضی چون انواع جوش قرار گرفته و به دلیل احساس سنگینی مجبور به شستشوی منظم پوست هستند.

پوست مختلط

افرادی که پوست آن ها ترکیبی از پوست چرب و خشک می باشد دارای پوست مختلط هستند. درصد خشکی و چربی در افراد مختلف متفاوت است به عنوان مثال ممکن است قسمت T صورت نسبت به بقیه اعضا چرب تر باشد. 

پوست حساس

معمولاً پوست حساس در هنگام استفاده از لوازم آرایشی بهداشتی یا قرار گرفتن در معرض آلاینده ها و برخی از عوامل محیطی دچار واکنش های شدید می شود و فرد در ناحیه پوست دچار التهاب، قرمزی و سوزش می گردد. این افراد برای بهبود پوست خود افزون بر تهیه مکمل تقویتی پوست و مو باید از شوینده و پاک کننده مناسب نیز استفاده کنند.

انواع مو 

همانند انواع پوست، موی افراد نیز از نظر بافت و ساختار، ضخامت، طبیعت و شکل مو در دسته های مختلفی همچون موهای ضخیم، نازک، نرمال، صاف، فر و وز، مجعد، کوتاه، ضخیم و … قرار می گیرند.

شناخت انواع موها نیز می ‌تواند در انتخاب روش های مراقبتی و کمک کننده همانند انتخاب و تهیه بهترین مکمل برای پوست و مو موثر باشد.در زیر به بررسی اجمالی انواع موها از نظر میزان خشکی و چربی می پردازیم:

موی خشک

خشکی، وزی، بی حالتی و حتی کدر بودن رنگ مو از علائم خشکی موهاست که حتی با استفاده از کرم ها، ماسک و ژل مو نیز ممکن است رفع نشود. عدم رسیدگی به موی خشک موجب ایجاد عارضه هایی هم چون ریزش و موخوره می شود. افرادی که دارای موی خشک هستند افزون بر استفاده از مکمل تقویتی مو باید از شامپو هایی استفاده نمایند که درصد رطوبت رسانی آنها بالا بوده و خاصیت نرم کنندگی داشته باشند.

موی چرب

چنانچه پس از مدت کوتاهی از دوش گرفتن و حمام موها چرب شد و یا اینکه حجمشان کاهش یافت و تارهای مو حالت چسبیده به هم پیدا کردند می توان گفتکه موی فرد از نوع چرب است. 

موی معمولی

این موها در مقایسه با سایر موها بهترین نوع محسوب می‌ شوند و دارای نشانه هایی مانند: خوش حالت بودن، درخشندگی و بدون شوره و مو خوره است.این موها دارای عوارض دیگر انواع مو نیستند اما نباید از مراقبت و تقویت آن ها غافل بود. 

موهای آسیب دیده

استفاده مداوم از مواد شیمیایی، حالت دهنده های حرارتی، قرارگیری در معرض آلاینده و حتی تابش خورشید در کنار استفاده از محصولات مراقبتی و بهداشتی نامناسب موجب آسیب به مو و قرار گیری آن در دسته موهای آسیب دیده می شود.

جدای از نوع پوست و مو، جنسیت و سن تمام افراد برای تقویت، بهبود وضعیت و حفظ سلامت پوست و مو و همچنین برای در امان ماندن از عوارض و مشکلات مربوط به پوست و مو ناچار به استفاده از محصولات مراقبتی و بهترین مکمل های پوست و مو هستند. در حال حاضر داروها و انواع زیادی از مکمل برای پوست و مو افراد به صورت تخصصی تولید شده اند که می‌ توان از آن ها در جهت سلامت و افزایش زیبایی پوست و مو استفاده کرد.

 

 

 

مکمل تقویتی پوست و مو

عارضه های پوست و مو و لزوم استفاده از بهترین مکمل های پوست و مو 

جدای از نوع پوست و مو، عوامل محیطی و غیر محیطی بسیاری بر وضعیت سلامت پوست و مو تاثیر گذار است و موجب ایجاد عوارضی در آن ها می شود که لزوم استفاده از بهترین مکمل های پوست و مو برای تقویت آن ها را آشکار می کند، در این مورد می توان به پیری پوست، سفیدی، ریزش و ضعیف شدن موها اشاره کرد چرا که بیشتر عارضه ها در نهایت منجر به از بین رفتن جوانی و شادابی پوست و مو می شوند.

  •  پیری پوست

بالا رفتن سن، وراثت، قرار گرفتن در معرض آلاینده ها و تابش خورشید، وضعیت بدن در موارد ابتلا به بیماری یا اختلالات هورمونی، نداشتن سبک زندگی مناسب در مواردی هم چون رژیم غذایی ناسالم، استعمال دخانیات، عدم تحرک و … از جمله مواردی هستند که موجب نمود عوارض پیری می شود. ایجاد خطوط، چین و چروک و لک های پوستی در کنار از بین رفتن خاصیت ارتجاعی و شادابی پوست را می توان از جمله بارزترین نشانه های پیری پوست به شمار آورد.

  • سفیدی، ریزش و ضعیف شدن موها 

سفید شدن، ریزش و به دنبال آن کم پشت شدن موها، نازک شدن و در نتیجه از بین رفتار ساختار اولیه مو تحت تاثیر عوامل محیطی و غیر محیطی همانند موارد موثر بر وضعیت پوست نیز بر چهره و حتی روحیات افراد تاثیر گذاشته و توجه آن ها را به نیاز مراقبتی پوست و مو بیشتر می کند.

برای پیشگیری، درمان و حتی بهبود شرایط پوست، مو و ناخن استفاده از بهترین مکمل پوست و مو از اهمیت بالایی در میان زندگی افراد اعم از خانم ها و آقایان در سنین مختلف برخودار است.

پیری پوست و مو

معرفی بهترین مکمل ها برای پوست و مو 

مکمل های پوست و مو ترکیباتی موثر هستند که در کنار بهبود سبک زندگی تاثیر به سزایی در تقویت و بهبود وضعیت پوست و موی افراد دارند. بهترین مکمل ها برای پوست و مو حاوی گروه هایی از ویتامین ها و عناصر ضروری، کلاژن، هیالورونیک اسید، کراتین و … هستند. در ادامه برخی از انواع این مکمل ها را معرفی می کنیم.

کلاژن گلد ساشه آدریان 20 عددی 

این محصول از جمله بهترین مکمل های پوست است که دارای طعم پرتقالی می باشد، در آن از کلاژن هیدرولیز شده و همچنین هیالورونیک اسید و سایر ترکیبات سودمند برای سلامت پوست و مو استفاده شده است که در حفظ رطوبت و جوانسازی پوست نقش موثری دارند. این فراورده که به عنوان مکمل جوانسازی پوست نیز شناخته می شود، خاصیت آنتی اکسیدانی داشته با لک و تیرگی ها مقابله می نماید و التهاب و خشکی پوست را نیز برطرف می کند.

کلاژن گلد ساشه آدریان 20 عددی 2

کلاژن گلد ساشه آدریان 20 عددی

  • این محصول شامل 5000 میلی گرم کلاژن هیدرولیز شده و ویتامین سی می باشد
  • طعم پرتقال

پودر کلاژن بیوتی کلاژینو 30 عددی

این مکمل پوست و مو با دارا بودن ترکیباتی مانند ویتامین C، زینک، بیوتین، هیالورونیک اسید و همچنین پودر کلاژن چین و چروک را کاهش داده و انعطاف پذیری پوست را بالا می برد. کلاژن بیوتی خاصیت آبرسانی داشته و علاوه بر این ها برای حفظ سلامت مو و ناخن نیز کاربرد دارد. این مکمل از پوست در برابر اشعه UV و همچنین عوامل خارجی دیگر مراقبت می کند، خاصیت آنتی اکسیدانی آن بالا بوده و پیری زودرس را به تعویق می ‌اندازد. 

پودر کلاژن بیوتی کلاژینو 30 عدد

پودر کلاژن بیوتی صورتی کلاژینو 30 عدد

  • کاهش چین و چروک
  • افزایش انعطاف پذیری و کشسانی پوست
  • حفظ شادابی و طراوت و آبرسانی پوست
  • افزایش ضخامت فولیکول مو
  • افزایش رشد مو و استحکام ناخن ها
  • حفاظت از پوست در برابر عوامل خارجی و اشعه UV
%7
580,000 تومان
540,000 تومان
بررسی و خرید محصول

کپسول هیالورون پلاس آپوویتال

این مکمل تقویتی پوست و مو، سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند و همچنین از پیری زودرس ممانعت کرده و با دارا بودن خاصیت آنتی اکسیدانی بالای خود از بدن در برابر آسیب‌ های مربوط به رادیکال های آزاد محافظت می کند. از خواص مهم این مکمل می‌ توان به کلاژن سازی آن، بالا بردن خاصیت ارتجاعی پوست، دارا بودن مواد معدنی مهم جهت حفظ سلامت پوست و مو و همچنین حفظ شادابی پوست اشاره کرد. 

کپسول هیالورون پلاس آپوویتال

کپسول هیالورون پلاس آپوویتال

  • کمک به حفظ کلاژن سازی پوست، ناخن و مو
  • حفظ جوانی پوست در سنین بالا
  • کمک به درمان ریزش مو
  • تقویت سیستم ایمنی
  • حفظ رطوبت پوست
  • حفظ استحکام ناخن
  • تعداد: 30 تایی
  • تاریخ انقضاء: 2023/07/30
موجود نیست !
بررسی محصول

کپسول زینک پلاس ب کمپلکس دانا 10 میلی گرم 60 عددی

این فرآورده یکی از بهترین مکمل های پوست، مو و ناخن است که با میکروب های بیماری زا  مقابله کرده و سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند. از دیگر خواص مهم این مکمل تقویت کننده پوست و مو می توان به پیشگیری و جلوگیری از ریزش و سفیدی مو، تامین سلامت پوست، کمک به کلاژن سازی و موثر بودن در درمان اگزما اشاره کرد.

کپسول زینک پلاس ب کمپلکس دانا 10 میلی گرم 60 عدد

کپسول زینک پلاس ب کمپلکس دانا 10 میلی گرم 60 عدد

  • تقویت سیستم ایمنی بدن برای مقابله با میکروب‌های بیماری زا
  • تقویت مو و جلوگیری از ریزش و سفید شدن آن
  • کمک به تسریع در روند بهبود زخم‌های پوستی
  • جوان کننده پوست و کمک به کلاژن سازی
  • کمک به برطرف کردن کم خونی
  • کمک به درمان درماتیت و اگزما
  • استحکام ناخن‌ها
  • تاریخ انقضاء: 2025/12/12
%56
137,300 تومان
59,900 تومان
بررسی و خرید محصول

او پی دی رادیانس او پی دی فارما

مکمل پوست و مو نام برده  با دارا بودن ترکیباتی مانند کلاژن هیدرولیز شده عنصر زینک و همچنین ویتامین C نقش بسیار مهمی در سلامت پوست مو و همچنین ناخن ها ایفا می کند. او پی دی رادیانس سبب افزایش خاصیت کشسانی پوست می گردد و پوست، مو و ناخن را نیز مستحکم می‌ کند. 

او پی دی رادیانس او پی دی فارما 7

او پی دی رادیانس او پی دی فارما

  • حاوی کلاژن هیدرولیز شده، ویتامین ث و زینک
موجود نیست !
بررسی محصول

پرفکت نیل اند اسکین ایکس مارت 

این محصول از جمله بهترین مکمل های پوست،مو و ناخن است. که مواد تشکیل دهنده موثر آن شامل زینک، بیوتین ویتامین D3 و ویتامین C است، همچنین ۵۰۰ میلی گرم کلاژن هیدرولیز شده در آن به کار رفته، خاصیت آنتی اکسیدانی داشته و التهابات پوستی را برطرف می کند، از پوست و مو در برابر اشعه فرابنفش محافظت می کند. در ممانعت از پیری زودرس نیز نقش موثری ایفا می کند. 

پرفکت نیل اند اسکین ایکس مارت

پرفکت نیل اند اسکین ایکس مارت

  • حاوی ویتامین C، زینک، بیوتین و ویتامین D3
  • حاوی 500 میلی گرم کلاژن هیدرولیز شده
  • کمک به سلامت پوست، مو و ناخن
  • فرموله شده در سوئیس
  • بلع آسان
  • تعداد: 30 عددی
موجود نیست !
بررسی محصول

قرص رینفولتیل فارمالایف 60 عدد

این قرص یکی از بهترین مکمل های مو می باشد که با دارا بودن ترکیباتی موثر هم چون بیوتین، ویتامین Cو سیستئین در کنار پروتئین ها و سایر ویتامین ها و عناصر ضروری برای رشد مو، ریزش موها را متوقف و چربی آن را کنترل می کند و همچنین موجب تقویت پیاز و بافت مو می شود.

قرص رینفولتیل فارمالایف 60 عدد 10

قرص رینفولتیل فارمالایف 60 عدد

  • رویش مو، ضخیم کردن مو، جلوگیری و توقف ریزش مو
  • کاهش چربی پوست سر و اصلاح رشد پیاز مو
  • رشد و پرورش بافت‌ها به خصوص موها
  • کمک به درمان ریزش مو و تقویت مو
  • کمک به تقویت موهای ضعیف
موجود نیست !
بررسی محصول

قرص ریجن دایت اسی 30 عدد

این قرص نیز از جمله بهترین مکمل های پوست، مو و ناخن بوده که با دارا بودن ترکیباتی موثر موجب تقویت و تغذیه پوست، مو و ناخن شده و از ایجاد عوارض در آن جلوگیری می کند.

قرص ریجن دایت اسی ۳۰ عدد 12

قرص ریجن دایت اسی ۳۰ عدد

  • تقویت رشد و تغذیه پوست، مو و ناخن با ویتامین‌ها و مکمل‌های معدنی (متیونین، سیستین، بیوتین)
  • تامین سلامتی پوست، مو و ناخن‌ها با حداکثر غلطت فرمولی
  • آزادکننده تدریجی مواد مغذی و ویتامین‌ها در بدن
  • کمک موثر به پیشگیری و درمان ریزش مو
  • کمک به درمان موخوره
  • بدون عوارض جانبی
موجود نیست !
بررسی محصول

علاوه بر مکمل های پوست و مو معرفی شده می توان با مراجعه به سایت داروتیم از سایر مکمل های مرتبط با سلامت و تقویت پوست و مو بازدید و ضمن کسب اطلاعات دقیق اقدام به خرید نمود.

نکات پایانی: 

  • در بعضی از مواقع آسیب ‌های مربوط به پوست و سایر علل ها و مشکلات دیگر مانند عدم رشد کافی موها و یا شکنندگی آنها می‌ تواند در نتیجه کمبود بعضی از مواد و ویتامین های ضروری بدن باشد، برای مثال و به گفته برخی از پزشکان کمبود زینک در بدن سبب شکنندگی موها و عدم رشد مناسب آنها می گردد با مصرف قرص افزایش رشد مو و یا سایر مکمل های پوست و مو که حاوی مواد تقویت کننده مورد نیاز مو باشند می توان به سلامت موها کمک کرد. یکی از مکمل هایی که به عنوان قرص تقویت مو شناخته می شود قرص نورودینون ویتاول ۳۰ عدد می باشد که با تأمین ویتامین های B6، B12 و B1 سبب کنترل ریزش مو می گردد. 
  • توصیه می گردد مصرف مکمل برای تقویت پوست و مو با مشورت پزشک صورت گیرد. 
  • استفاده بی رویه از برخی مکمل های پوست و مو می تواند فرد را دچار عارضه جانبی نماید. 
  • با رعایت کردن نکات مربوط به سلامت پوست و مو و انتخاب روش ‌های مهم کاربردی در رابطه با راه های مراقبتی و تقویت پوست و مو می‌ توان از عارضه هایی چون دهیدراته شدن پوست، التهاب و قرمزی پوست، ریزش و سفیدی مو، پیری زودرس پوست و دیگر آسیب های مربوط به  پوست و مو پیشگیری کرد.

مکمل های پوست و مو

سوالاتی مهم در مورد بهترین مکمل برای پوست و مو 

به طور معمول بهترین مکمل های پوست و مو بدون عوارض هستند یا عوارض ناشی از آن ها بسیار ناچیز می باشد. اما بایستی این نکته را نیز مد نظر داشت که شرایط جسمی افراد در مواردی هم چون بارداری یا شیردهی برای مادران، مصرف برخی داروهای خاص، ابتلا به برخی بیماری ها و موارد بسیار دیگری باهم متفاوت بوده و به همین جهت ممکن است مصرف مکمل برای آن ها با ناسازگاری هایی همراه باشد. بنابراین پیش از مصرف مکمل پوست و مو بهتر است با پزشک مشورت نمود و همچنین بروشور محصول را نیز با دقت مطالعه کرد.

اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
مینا
مینا

من از کلاژن بیوتی استفاده کردم و خیلی راضی بودم
توی بلند مدت قطعا نتیجشو میبینید